Herzlich Willkommen!

Kassim Slamat & The Swallows

Kassim Slamat & The Swallows
Site officiel du Kassim Slamat & The Swallows

Friday, July 29, 2011

More than 50 years later

More than 50 years later - with 9 EP which excludes those that were not sung by Kassim Slamat - with at least 3 songs that hit the Singles Charts - several other EP that were recorded together with singers like Rafeah Buang, Ahmad Jais and Ahmad Daud. After all that has been written in regard to my limited perspective of the Singapore music scene of the 60s, (Born in 78 I was) The Swallows were destined for doom - an industry that has failed to see a resurrection in its music & film industry which was once-touted as the Hollywood of the East. Kassim Slamat & The Swallows will be remembered by some as a bunch of humble and talented kampong boys who did fairly well in the fledgling youth scene of downtown Singapore. (The music industry in Singapore never took flight again). Not too bad for a bunch of kampong lads who stood out without any formal music training to begin with. As a testament to this, The Swallows most popular number entitled 'La-a-Obē' as it was originally registered is still enjoyed by a new generation of fans that are singing to its tunes on popular video sites.

The Swallows jacket as seen on the A-Solo Ka EP sleeve. 
This particular jacket was donated by Kassim Slamat for display 
at The Malay Heritage Centre, Singapore.



From Right: Haji Kassim Rahman, the late Haji Affandi Hj A. Rahman & Haji Yusope Lamat taken on 14/05/2010.
The Swallows are :
  • Affandi Haji A. Rahman | Drummer (Song Composer/ Leader of the Band)
  • Yusope Lamat | Rhythm Guitar/Piano - (Music Arrangement)
  • Yahaya Galib | Lead Guitar - (Saxophonist & Clarinet player)
  • Hamid Ba'ahs | Bass Guitar
  • Kassim Rahman a.k.a Kassim Slamat | Lead Singer                                                
To be continued ...
  1. The origins of  the song 'Mak Itti Mak Illa'.
  2. Treasured Photos
  3. The 1st band from Singapore to be flown out on a jet plan for a concert in Kuala Lumpur 
  4. 'La-a-Obē' on the German airwaves? Can this be verified?
  5. All this ... and much more hidden treasures that has to wait ... as I brush up some grammatical errors.

11 comments:

  1. i love hearing all of their song.. its reminded me of my late atok sdare tok andi aka affandi haji a.rahman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji Affandi, affectionately known as Pak Pandi will be missed by many.He was truly the leader of the band when he showed signs of his leadership during the video interview. (Even though The Swallows were on a permanent hiatus since the late sixties).

      Delete
  2. Al-fatehah to hj. affandi;
    He was my inspiration in my music career..
    btw wat happen to the rest of the members....Bassist & Lead Guitarist?
    - hayatz

    ReplyDelete
    Replies
    1. The bassist and lead guitarist are still around. To my knowledge, the lead guitarist wants no part in the entertainment scene. Thanks for visiting Hayatz. :)

      Delete
    2. thx erwin for the updtes..
      would love to know what they(the rest of the members) are doing now...
      like still playing music for fun?...
      i grew up in the 90's and was introduced to swallows thru LaObe .
      since then i searched and bought most of their EPs incl the ones with Ahmad Daud, Rafeah Buang & Kartina Dahari.
      no doubt they are an inspiration to the young bawean generation like me.
      :-)

      Delete
  3. Hello from England, I was in Singapore in the 60s with my parents I have two very good pictures that you would be interested in, one of them is my brother and I playing your equipment The Swallows drum kit can clearly be seen. Please find a way to contact me, thanks Colin

    ReplyDelete
  4. Hello Colin, greetings from Porto. It's been 4 years since I visited/updated this blog. Would you be kind to drop me an e-mail? Erwin

    ReplyDelete
  5. Address listed on top right corner of this page.

    ReplyDelete
  6. Helo penonton
    Kami adalah peniaga profesional, menjana pendapatan forex dan binari untuk pelabur setiap minggu, dengan senang hati akan memberitahu anda lebih banyak mengenai platform pelaburan kami di mana anda boleh melaburkan dana sebanyak $ 200 dan mula memperoleh $ 2000 setiap minggu, banyak orang telah mendapat manfaat daripada tawaran pelaburan ini sebelum ini dan semasa virus convid-19 ini, jika anda menghadapi masalah kewangan disebabkan oleh coronavirus ini dan anda memerlukan pertolongan membayar bil, cukup pilih rancangan pelaburan yang sesuai untuk diri anda dan mulailah menjana keuntungan setiap minggu

    $ 200 untuk memperoleh $ 2,000 dalam 7 hari
    $ 300 untuk memperoleh $ 3,000 dalam 7 hari
    $ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 7 hari
    $ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 7 hari
    $ 5000 untuk memperoleh $ 50000 dalam 7 hari

    Untuk memulakan pelaburan anda sekarang
    e-mel: claustradingsignal07@aol.com
    Melalui whatsapp: +12166263236

    ReplyDelete
  7. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY
    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} ada di sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, operator, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. InvestorEmail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga dapat menghubungi kami melalui pin BBM (DB5121C1) dan Anda semua bisa menghubungi kami tentang bagaimana kepercayaan nomor (+393510533429) jujur pada layanan kami.Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete
  8. Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

    Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

    Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.

    Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

    Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

    ReplyDelete